Programa Learn_Tic

Ell Programa Learn_Tic © organitzat per la Fundació Aula_Smart® Estableix el conjunt d’activitats que tenen lloc des del 2008 fins al present, a tot el territori nacional, per tal de facilitar les eines necessàries per a la integració de les TIC en l’entorn laboral dels professors.

Seguint les propostes i recomanacions de la Comissió Europea que proposa una atenció especial a la formació del personal educatiu, les competències bàsiques, l’aprenentatge permanent, les TIC, la ciutadania activa i la informació, Fundació Aula_Smart® a través de Programa Learn_Tic © Llança un conjunt de mesures que permeten als professors incorporar les TIC al seu treball docent.

Tots els projectes desenvolupats sota el Programa Learn_Tic © Tenen un eix comú: formació permanent del professorat en tecnologies de la informació i la comunicació aplicades a les diferents àrees curriculars.

Justificació

Per a qualsevol societat avançada, és molt important saber desenvolupar i consolidar el vostre Sistema educatiu, que implica la seva actualització i sintonització. Amb la importància que el Tecnologia de la informació i la comunicació En ús educatiu, assistim a un dels canvis més notables a les nostres aules. El món digital s’imposa com a mitjà educatiu: aules digitals, pissarres digitals, quaderns digitals.

Però aquest canvi no es fa per si mateix, hi ha alguns principis en què, creiem, aquesta transformació s’ha de basar:

- La tecnologia sola no millora l’aprenentatge.

- Les eines no són "neutres": l'ús Recursos tecnològics amb la mateixa metodologia que sense ells no produeix millores.

- el innovació És el "pas necessari".

Aquests principis ens porten a proposar models positius per a la introducció de les TIC en centres per entendre el Canvi pedagògic amb una tecnologia que ens pot proporcionar noves possibilitats d’acció a l’aula.

Davant de temors per una sobrecàrrega laboral i complicació innecessària, proposem un sistema que faciliti l’aprenentatge, és eficaç per als professors, útil per a les famílies i que promou la col·laboració entre els estudiants.

Com a resum, busquem que la tecnologia a l’aula no creu més problemes del que resol, sigui senzill, transportable i passi desapercebut des del punt de vista de l’usuari, el pare o el professor de l’alumne.

Els pendents

El programa Aprendre_TIC © Es deriva de la necessitat de combinar l’interès que existeix en la millora educativa, amb la integració tecnològica, des de diferents marcs, concretament els nostres objectius són:

Promoure les TIC

Promoure l’ús de les TIC en l’entorn laboral dels professors a través del Formació del professorat.

Facilitar les eines

Facilitar Eines TIC aplicat a l’exercici de l’ensenyament.

Pla de formació

Desenvolupar un Pla de formació adequat per aprendre sobre l’ús de les TIC aplicades a l’ensenyament.

Metodologia

Busquem un enfocament metodològic integrat que promogui l’ús de diversos recursos metodològics tradicionals i Nous mètodes Per a la integració de les TIC a l’aula en funció de les necessitats, diferents tasques i la diversitat de formació i experiència dels professors.

Metodologia Constructiva de manera que l'obra és eminentment pràctic, útil i enriquidor per a cada membre, segons les seves necessitats i expectatives, a més de complir els objectius proposats en cadascun dels projectes que compensen Programa Learn_Tic ©.

Metodologia participativa. Esperem poder col·laborar, discutir i posar en comú tot tipus d’experiències, suggeriments i idees que serveixin a tots els membres per dur a terme els objectius proposats. Es facilita un intercanvi de coneixements relacionats amb la informàtica, el programari i les noves tecnologies.

D'altra banda, manipulació, Experimentació i investigació amb noves tecnologies És una constant en el desenvolupament del programa. Els materials i els recursos no només es troben en el nostre projecte un principi més, sinó que en el seu ús i funcionament forma part del contingut del programa i de la base sobre la qual donarà suport el treball del grup d’estudiants i professors.

Les modalitats de formació que es realitzen a través del Programa Learn_Tic © són: