La nostra història

Logotipo Fundación AULA SMART

Neix la fundació Aula_Smart

El Fundació Aula_Smart  Està registrat al Registre de Fundacions del Ministeri d'Educació i Ciència en ordre ministerial del 13/12/2004.

"Live Classroom" a InterDidac

Presentació oficial del Fundació Aula_Smart a la Fira Internacional de Material Educatiu (Interdidac - Madrid. Març de 2005). Atès que un dels objectius de la Fundació és afavorir les relacions entre els diferents agents del sistema de negocis de tecnologia educativa, aquest esdeveniment va ser escollit per ser un lloc de trobada entre els tres sectors implicats: el negoci tecnològic, educatiu i empresarial. La Fundació va organitzar una aula en directe per mostrar com hauria de ser l’aula d’avui, on s’integren les noves tecnologies. Per fer -ho, va tenir l'ajuda i la col·laboració del Villallalor Colegio de Madrid, que no va dubtar a traslladar -se als seus estudiants i professors a la posició de la fundació.

Van assistir a l’esdeveniment, representants del món de la tecnologia, de l’empresa, directius i professors de tots els nivells d’educació i mitjans de comunicació (el món, ABC, l’expansió, la raó, el telemàdrid, etc.)

Dies a Palma de Mallorca

La Fundació va realitzar campanyes de sensibilització sobre la necessitat d’introduir noves tecnologies en l’educació. Durant el mes de setembre de 2005, es van celebrar dies a Palma de Mallorca, a la qual van assistir 2.500 pares d’estudiants i professors, i en què es van informar de les diferents tecnologies que s’estan aplicant a l’aula i es van informar del seu impacte en l’estudiant.

Acord amb les comil·les de la Universitat Pontificica

En el marc de col·laboració i cooperació amb altres organitzacions nacionals i internacionals per a la consecució d’objectius comuns, un acord de col·laboració amb les comil·les de la Universitat Pontificant de Madrid, per al desenvolupament d’activitats i estudis sobre estudis sobre activitats i estudis sobre el desenvolupament d’activitats i Estudis sobre el desenvolupament d’activitats i problemes i problemes d’interès comú i programes de cooperació educativa que, a través de cursos pre i de postgrau i d’altres activitats que es consideren adequades, faciliten la formació de futurs professionals o el reciclatge dels que es fan exercici.

Aula de música mòbil amb el Mimma

A través de Aula mòbil, ell Museu Music Interactiu de Màlaga, en col·laboració amb el Consell Provincial de Màlaga i el Fundació Aula_Smart®, Van impartir un taller de so a Centres educatius de les poblacions i localitats de la província de Màlaga.

El Objectius del gabinet pedagògic Es van despertar la curiositat de l’alumne estimulant la seva imaginació mitjançant recursos interactius, proporcionant -li l’oportunitat de descobrir el món de la música i aprofundir en la construcció d’instruments i la producció de so; I, per l’altra, això professors de música dels centres als quals van visitar els recursos tecnològics i com utilitzar -los a les seves classes.

Publicació de la revista "Aula interactiva"

Depòsit del cartutxosAula interactiva, per informar, formar i entretenir, centrant -se en els dos primers: informar la comunitat educativa sobre els avenços tecnològics que poden incorporar a les seves aules i formar -les en el seu ús. Distribuït a 27.000 centres educatius, més de 11.200 professors, institucions públiques i sindicats i associacions del sector educatiu.

Creació de la plataforma "experiències"

Nacut "Experiències", un lloc creat per als centres educatius per comptar de primera mà de com funcionen a l’aula, amb l’objectiu de difondre i promoure el coneixement de les tecnologies de la informació i la comunicació en l’educació.

El Fundació Aula_Smart Realitza un programa de col·laboració amb les escoles, universitats i centres educatius més importants a tota Espanya. La fruita d'aquesta col·laboració són els següents articles educatius i experiències que es mostren a continuació:

• Cap a un nou concepte escolar
  • Aules interactives: l’educació del present i el futur
  • Pares i professors, una aliança decisiva
  • El vídeo digital educatiu. Coneixement, tecnologia i diversió United.
  • Les TIC eliminen les fronteres

Projecte e_proxima

Projecte per a centres educatius de tota Espanya per treballar junts i simultàniament a través d'unProgramari gratuïtde conferència d’àudio, vídeo i dades que enriqueix enormement el procés d’ensenyament habitual.

Acord d'experiències d'innovació educativa

Amb l'objectiu de plantejar la qualitat de l'ensenyament, l'acord està signat pel Ministeri d'Educació i Ciènciai el Fundació Aula_Smart. Les dues institucions col·laboren per promoure l’augment de l’oferta de la formació del professorat i la realització de Experiències d'innovació educativa. D’aquesta manera, el treball del centre de formació permanent del Fundació Aula_Smarti les seves activitats de formació.

Subscripció a la Carta Europea de Seguretat Viària

El Fundació Aula_Smart Subscriu el Carta de seguretat viària europea, un compromís establert amb la Comissió Europea a través del qual vam prometre col·laborar per reduir els accidents de trànsit mitjançant la incorporació de tecnologies de la informació i la comunicació en l’ensenyament de l’educació viària.

Cooperació internacional: Amèrica Llatina

En el camp de la cooperació internacional, hem reforçat els vincles amb Amèrica Llatina, mitjançant l’acord que signem amb el República Bàsica de la República de Paraguai, de Recoleta (Xile) per contribuir a assolir el desenvolupament tecnològic i la innovació del sector educatiu a Recoleta.

Donació de 120 jocs de "perill" a centres de tota Espanya

Acord de col·laboració amb el Fundació Treball de Construcció De Extremadura, gràcies a la que hem pogut donar 120 jocs "perillosos" als centres educatius de tota Espanya.

Programa Learn_Tic

Ell Programa Learn_Tic organitzat per la Fundació Aula_Smart Estableix el conjunt d’activitats que van tenir lloc des del maig del 2008 fins al maig del 2010 i, donada la seva recepció s’ha ampliat fins avui a tot el territori nacional, per tal de facilitar les eines necessàries per a la integració de les TIC en l’entorn laboral dels professors. Tots els projectes desenvolupats en el programa APRENT_TIC tenen un eix comú: la formació permanent del professorat en tecnologies de la informació i la comunicació aplicades a diferents àrees curriculars.

El programa APRENT_TIC organitzat i promogut per la Fundació Aula_Smart inclou el conjunt de projectes que es van iniciar el maig del 2008 per respondre a les noves exigències dels professors derivats dels canvis produïts en l'educació i la societat.

Aquests canvis influeixen en les modalitats i l’estructura de les activitats de formació. La difusió de les tecnologies de la informació i la comunicació i el seu impacte en l’àmbit educatiu ofereix noves maneres de formació. A més, la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tots els professors. Per tots aquests motius, els projectes es desenvolupen a través del programa Learn_Tic que inclouen la formació permanent del professorat i la concessió d’ajuda per a l’adquisició d’equips TIC.

Programa de préstecs d’equips tecnològics

Programa de préstecs d’equips tecnològics, a través del qual el Fundació Aula_Smart Va prestar pissarres digitals interactives als centres educatius que els van sol·licitar. El període de préstec va ser d’un curs escolar.

Programa Learn_Tic 2011

Ell Programa Learn_Tic S’estén amb nous mòduls de formació per als professors. Tres més s’incorporen:

Educació Multicultural: Línies d'intervenció a l'aula basades en les TIC

Mediació: Tècniques i recursos TIC com a instruments de professorat.

Moodle: Gestor de contingut en un centre educatiu.

Tres noves trucades de formació per als professors

Després de l’èxit del programa, la Fundació Aula_Smart torna a obrir formació i equipament, amb tres noves trucades de formació per a professors, en què compta amb 16 mòduls innovadors, per triar 3 per a cada estudiant, format pel curs en línia aprovat pel MEC ". Noves tecnologies aplicades a l'educació ".

Aquesta trucada és molt important perquè té la implementació de la formació de l’educació bilingüe, la Fundació Aula_Smart comença a apostar pel multilenguatge a l’aula.

Nous cursos de formació

Veure els resultats i exigir que els professionals de l’educació requereixen, així com les noves rutines que la societat comença a implementar -se en la seva vida diària. La Fundació Aula_Smart decideix implementar tres nous cursos de formació:

• Xarxes socials: Comunitats d’aprenentatge col·laboratiu virtual
  • Mediació: Tècniques i recursos TIC com a instruments de professorat
  • Educació Bilingüe: Recursos pràctics per a la creació d’activitats interactives

S’afegeixen més de 500 centres educatius i 1000 professors

Aquest any l’oferta de formació experimenta una renovació completa i s’actualitza en funció de les necessitats de l’educació i de l’evolució de la societat actual. La formació s’especialitza i es centra en la integració de les noves tecnologies a l’aula i els mòduls de formació es converteixen en cursos de formació complets

El programa Learner_Tic té una gran recepció entre els centres educatius

L’any 2014 es divideix en tres trucades pertanyents als mesos de març, juny i octubre. El programa Learner_Tic té una gran recepció entre els centres educatius i l’elevat nivell de demanda de cursos de formació entre els professors, fa que les formacions següents s’expandeixin com a novetat:

• L’iPad com a eina d’ensenyament: Aprenentatge a l’aula.
  • Altes habilitats intel·lectuals: Tècniques d’intervenció i estratègies TIC per a l’aula.
  • Coaching educatiu: Desenvolupament d’habilitats, talent i competències emocionals en els estudiants.

Més de 1.000 centres educatius ja confien en nosaltres

Els més de 1.000 centres educatius que ja confien en nosaltres per a la formació dels seus professors. Un any més, la fundació Aula_Smart de Support Aula de manera que els seus professors tinguin les estratègies i recursos necessaris per construir comunitats educatives innovadores, basades en l’ús d’eines TIC a l’aula.

A més, formació específica per a entorns concrets, com ara altes capacitats, intel·ligències múltiples o atenció a la diversitat. Permet als professors rebre formació adequada i específica per als seus estudiants. Poder garantir el Centre d’atenció i educació de qualitat.

La formació s’amplia

Aquest any, el catàleg de la Fundació Aula_Smart fa una renovació completa i, tot i que manté els cursos més exigits, també amplia la següent formació:

• Treball cooperatiu: Una clau educativa.
  • Habilitats docents: El perfil del professor al segle XXI.
  • Treballant per a projectes: Educació primària i secundària.
  • Anglès: Nivell B1
  • Anglès: Nivell B2

A més, l’última trucada de l’any aporta una novetat internacional. El primer curs de formació per a professors de bonificació, completament en anglès i es va centrar en els professors de parla anglesa: treballant en projectes en primària i secundària.

En total, la Fundació Aula_Smart destina una quantitat econòmica de 300.000 € per al desenvolupament i la implementació de noves tecnologies en el sector de l’educació. I esperem continuar fent -ho, ja que el nostre objectiu és millorar l’educació a Espanya.

Línies d’acció futures

Segons l’Ordre EDU 2886/2011 del 20 d’octubre de 2011 (Boe del 28 d’octubre de 2011) i per tal de facilitar l’elaboració dels plans de formació per al proper curs, hem desenvolupat les següents línies d’acció per a cursos que ho faran Apareix a les trucades del 2017:

a. Alfabetització múltiple.
b. Ensenyament de la competència digital.
c. Sentit de l’Esperit Iniciativa i Entrepreneurs.
d. Idiomes estrangers.
i. Atenció a la diversitat.
F. Cultura científica
g. Habilitats de gestió: lideratge -orientat al lideratge de tots els estudiants.
h. Estils de vida saludables.

Universitat de Màlaga i Fundación Aula_Smart

Acord de col·laboració entre el grup de recerca Sicuma de la Universitat de Màlaga i la Fundació Aula_Smart, a través del Departament de Llengües Computeres i Ciències de l’Escola Tècnica de la Informàtica Superior de la Universitat de Màlaga per a la realització d’un treball format per l’obra que consisteix en Evolució de la plataforma tecnològica Aula_Smart.

Més de 1.240 equips TIC es donen a professors i centres educatius

Mitjançant els projectes Auge_TIC, 1240 equips es donen entre ordinadors portàtils, iPad i tauletes, professors i centres d’educació regulats per la universitat de tot Espanya, per un valor de més de 496.000 €.

Formació permanent al professorat

Els cursos de formació de professors permanents s’imparteixen a través de la nostra plataforma tecnològica. Entre els cursos més escollits hi havia:

• L’iPad com a eina d’ensenyament d’aprenentatge a l’aula.
  • Comportaments pertorbadors a l’aula.
  • Assetjament: Deixa de bullying.
  • Google en contextos educatius.

Universitat de Màlaga i Fundación Aula_Smart

Acord de col·laboració entre el grup de recerca Sicuma de la Universitat de Màlaga i la Fundació Aula_Smart, a través del Departament de Llengües i Ciències de la Computa de la Universitat de la Universitat de Màlaga per al desenvolupament de la plataforma tecnològica integral de l’aprenentatge electrònic de la fundació.

A través d’aquest Acord, es realitza la refactorització global de la plataforma tecnològica, aplicant noves tecnologies al desenvolupament que permetin més fàcilment renovar qualsevol part de la plataforma en el futur, així com facilitar la seva escalabilitat i extensibilitat. Així mateix, el nivell de dades personals s’incrementa muntant els llocs web al protocol HTTPS segur.

Es donen més de 1.100 equips TIC

A través dels projectes Auge_TIC, 1183 equips es donen entre ordinadors portàtils, iPad i tauletes, professors i centres d’educació regulats per la universitat de tota Espanya, per un valor de més de 473.000 €.

Formació permanent al professorat

• Neurociència aplicada a l’educació.
  • L’iPad com a eina d’ensenyament d’aprenentatge a l’aula.
  • Gamificació: el joc com a recurs educatiu.
  • La funció directiva en centres educatius.

Tecnologia al servei de la pedagogia

L’OMS declara el brot global de coronavirus pandèmics. Com a conseqüència, vam haver de traslladar tot l’equip a les nostres cases i fer teletreballes. Un any marcat per la pandèmia, però es va estalviar gràcies a l’esforç i al treball de tota la comunitat educativa. Els professors van haver de fer un sobre per impartir les seves classes en línia. No només ho van aconseguir, sinó que també es van formar alhora per això, a través del curs que vam ensenyar "G Suite: Google for Education". La tecnologia com a eina al servei de la pedagogia. Aquest era l’objectiu que vam respondre al problema tan seriós que es va plantejar.

Formem més de 1.400 professors a través de la nostra plataforma en línia.

Més de 500.000 € en ajuda per a professors i centres

A través dels projectes APREDA_TIC, es van fer 1428 equips entre ordinadors portàtils, iPad i tauletes, professors i centres d’educació regulats per la universitat de tota Espanya, per un valor superior a 570.000 €.

Més de 1.000 ordinadors portàtils i iPad es donen a professors i centres

A través del projecte Auge_Tic Auges, es van donar 1.111 equips entre ordinadors portàtils, iPad i tauletes, professors i centres d’educació regulats per la universitat de tota Espanya, per un valor superior a 440.000 €.

Formació en línia per a professors

• G Suite: Google per a l'educació.
  • Comportaments pertorbadors a l’aula.
  • Neurociència aplicada a l’educació.
  • Jocs d’escapament: ruptura educativa.

Chair Foundation_Smart of Educational Technology in the UMA

La Chair Foundation_Smart of Educational Technology de la Universitat de Màlaga es crea, per tal de crear i promoure un espai de debat, formació, anàlisi, estudi, investigació, docència i difusió de la innovació educativa. Cadires i aules per mecenatge - President Fundación Aula_Smart de Tecnologia Educativa - Universitat de Màlaga (UMA.ES)

La col·laboració entre la Fundació Aula_Smart i la Universitat de Màlaga a través del Grup de Recerca Innoeduce del Departament de Didàctica i Organització Escolar, és la millor garantia per contribuir al desenvolupament de la Societat de la informació i el coneixement mitjançant accions que tenen com a investigació de l’eix central, Formació, informació i difusió dels processos d'innovació educativa i l'impacte de les TIC en l'educació.

Google Workspace per a l'educació

Ens desenvolupem a través de la cadira Fundació Aula_Smart  de tecnologia educativa de la Universitat de Màlaga, el curs "Google Workspace for Education: Intermediate-Avanzado a nivell".

A través d’aquest curs hem intentat millorar l’experiència educativa amb eines d’aprenentatge fàcils d’utilitzar per:

• Assolir una col·laboració eficient entre els membres de la comunitat educativa.
  • Augmenta la productivitat mitjançant eines que ajuden a simplificar les tasques i estalviar temps.
  • Millora la comunicació, connectant tota la institució mitjançant trucades de correu electrònic, xat i vídeo.
  • Organitzar tasques.
  • Protegiu els centres educatius contra les amenaces digitals amb seguretat multicapa.

Microsoft 365 i Integració dels equips a l'aula

A través de la Fundació de la Fundació Fundació de Tecnologia Educativa de la Universitat de Màlaga, vam realitzar el "Microsoft 365 i el curs d'integració d'equips a l'aula".

L’objectiu general del curs és ensenyar a utilitzar aplicacions de Microsoft per augmentar la productivitat a l’aula i garantir l’ús adequat en el context educatiu. En particular, crear aules col·laboratives, connectar -se a les comunitats d’aprenentatge i comunicar -se amb tots els professors, personal i estudiants mitjançant eines d’Onedrive i Teams, entre d’altres.

Es donen més de 400.000 € a professors i centres

A través del projecte Auge_Tic Auges, es van fer una donació prop de 1.000 equips entre ordinadors portàtils, iPad i tauletes, professors i centres docents regulats per la universitat de tota Espanya, per un valor superior a més de 420.000 €

2023

Aula_Smart signa un acord de cooperació educativa amb la Universitat de Vitòria-Gasteiz Euneiz

En un pas significatiu cap a la millora contínua de la formació del professorat, l’aula intel·ligent signa un acord de cooperació educativa amb la prestigiosa Universitat de Vitòria-Gasteiz Euneiz. Aquest Acord obre les portes a l’entrega de cursos d’especialització universitaris en diverses àrees, dissenyades específicament per a professionals de l’educació.